Bloggtips

    Webben är full av roliga, nyttiga och intressanta bloggar och det är lätt att fastna. Det gör jag t ex ofta i Anne-Maries blogg, med ett innehåll som både ger mig pedagogiska utmaningar och tänkvärda allmänmänskliga reflektioner. När jag besökte hennes blogg ikväll fick jag lust att räkna lite bråkräkning - och det är inte var dag den lusten faller över just mig;-D. Praktisk, kreativ och utvecklande matematik på högsta nivå, för eleverna att upptäcka mönstren, sammanhangen och sambanden.

Ta en titt, och finn lite inspiration, mattelärare och andra, så här i terminens sista skälvande stund - sällsynt passande uttryck just idag, med morgonens 4,7 på Richterskalan och ikväll en kvardröjande känsla av obehag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0