Om man vill så kan man och då ska man

image33Ytterligare en uppföljare är på gång, till kultfilmen Plötsligt i Vinslöv. Ur oceanen av i det närmaste odödliga citat från den filmen kan vi betänka följande; "Om man vill så kan man och då ska man". Kan det sägas tydligare!?

Många är vi väl som i barndomen fick höra denna "Om man bara vill så kan man" när något tog emot. Som barn vet jag inte om jag uppskattade det riktigt, men när jag ser det idag kan jag verkligen känna med uttrycket, speciellt om man länkar sista delen "... och då ska man." Det är mycket man vill, ofta stannar det vid att man inte riktigt tror sig kunna och allt för ofta blir det ogjort. Jag vill, jag kan och jag ska ... gå och hyra filmen Plötsligt i Vinslöv. Nu!

Kommentarer
Postat av: Martin Sandberg

Ja, och en variant på temat som jag fick höra av min milt sagt tuffa analytiker en gång i tiden var: Det man vill det gör man. Punkt slut. Svårsmält då, men såhär 10 år efteråt kan jag nog bara instämma. Jag börjar bli gammal.

/Martin

http://svensklararen.blogspot.com

2007-11-04 @ 22:02:04
URL: http://svensklararen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Japp - jag orkade inte heller höra det där... Tjoho... jag har en ny blogg...

som jag vill ha hjälp med

http://laromedelsrecension.blogspot.com/

Er skola har ju haft massor av litteratur som ni har läst in er på.... Allt gott och hälsa verkligen lokalvårdarna... jag gillade samtalet med dem...
Jag är på TV nu på fredag.... 19.30 TV1. Vill du att jag ska vinka? Jahaja... då gör jag väl det då.
Anne-Marie

2007-11-05 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0