Rödgrön

Finns en liten tjänst på nätet som talar om ens politiska hemvist utifrån de texter man skriver, t ex i en blogg. Gjorde testet och fick följande lilla diagram att begrunda:



Prova själv: http://bloggparti.se/

Knapp rödgrön majoritet, men mer borgeligt än jag själv visste. Funderar på vilka ord som renderar sådant  resultatet; kan det vara "miljömedvetenhet", "hållbar utveckling" och "storfinansen" som väger över? Kanske, men jag har ju också använt ord som "företagsamhet", "kapital" och "reklamfinansierad". Oroväckande mycket klarblått vid fp-stapeln (kanske för att jag i bloggen namngivit en viss skolminister vid namn ett antal gånger; sådant straffar sig;-D), c- och m-stapeln har jag verkligen inte arbetat för att få så mycket av, anar inte vad jag gjort för fel.... och be mig absolut inte heller kommentera kd!

Rätt värdelöst vetande, rätt oviktig funktion, men kul! Något att använda med eleverna?

Nåja, det var bara en tanke som slog mig ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0