iMac - do you?

image88Läste MacWorld på nätet i kväll om den typiske Macanvändaren och hur han/hon ofta fungerar (typiskt värdelöst och ganska ovetenskapligt vetande, eller hur? Men lite kul...). Macanvändare kan oftare sägas:

  • vara perfektionister
  • använda bärbara datorer
  • bleka sina tänder
  • äga combibil
  • betala för nedladdad musik
  • dricka "kaffe" på Starbucks
  • bry sig om "gröna" produkter och miljön
  • äga hybridbilar
  • köpa fem par gympadojor om året
5 av 9 kan jag i alla fall ställa upp på; en svag dragning åt perfektionisthållet, bärbar dator, javisst, combi, självklart, visst betalar jag för min nedladdade musik och visst bryr jag mig om "gröna" produkter och miljön; både handlar miljömärkt så ofta jag kan, sopsorterar och komposterar mitt matavfall.

Övriga punkter ligger inte långt bort (undantaget Starbucks); kaffe dricker jag gärna hemma och på skolan, mer sällan på coffeebars, hybridbilarna har än så länge varit för fula och gympadojor köper jag möjligen två par om året. Är man vad man konsumerar? "Hey, I´m a Mac .....I think different." Get a Mac!

Nörd? Vem? Jag? Nåja, det var bara en tanke som slog mig .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0