Rörd

   Fick häromdagen besök på rektorsexpeditionen av en kille i 25-årsåldern. Kände igen honom, men kunde inte riktigt placera honom. Det visade sig vara Alex, en tidigare elev på skolan, som kvällen innan sett ett inslag om nya tv- och radioserien Sverige sviker i någon av nyhetsprogrammen. 
- Kände igen mig så starkt. När jag gick på högstadiet här, hade jag sjukt svårt med det mesta, särskilt matten. Idag läser jag på Lunds tekniska högskola, bland annat matematik. När jag såg programmet igår på TV tänkte jag att jag kanske skulle kunna hjälpa någon som nu är i samma situation som jag var då. Kan jag det? 
- Självklart kan du det, du är välkommen!
- Vad fint, sa Alex.
- Ja, det säger jag också, sa jag ;-) Vad fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0