Los caballeros

Bilden med de mexikanska männen på rad får representera den stil och smak jag föredrar när jag numera någon sällsynt gång ger uttryck för skapande i bild; less is more!

De minimalistiska dragen går igen i mycket av det jag gör i bild, oavsett om det handlar om att teckna, måla eller fotografera och kanske gäller detta också för annat, hur man tänker, talar eller arbetar.

I den här bilden lekte jag med formerna i hattarna. Så här med ett par års perspektiv skulle de så klart vara olikfärgade, en känslosamt röd, en positivt gul, en negativt svart, en kreativt grön, en sakligt vit och till sist en metakognitivt blå!

Med datorkraft gör man lätt en sådan version!

 



På tal om tänkande, visst tänker man bättre med stora, rena ytor för ögonen. Nära havet, med blicken i horisonten, i det stora nästan tomma rummet eller högt uppe på ett berg ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0