Produktplacering

None- Snygg dator!

Familjens övriga personer är lite trötta på min ständiga kommentar, var gång det flimrar förbi en Mac-dator i rutan. Men faktum är att det är anmärkningsvärt ofta det gör det. Jag har länge tänkt tanken att det måste vara Apple som betalar för att låta sina datorer dyka upp i filmer och tv-serier (jag har tänkt samma sak om Volvo och amerikanske filmer), s k produktplacering. Smart! Jag är dock inte helt säker i dessa dagar; undersökningar visar att Mac dyker upp i 67% av filmer gjorda efter datorns intåg i människors vardag, dvs någonstans från mitten av 80-talet. Det är lite konstigt med tanke på Apples marknadsandelar, visserligen i starkt ökande, men ändå. Betald produktplacering eller ej, jag tror att folk äntligen har fattat, det handlar om kvaliteter i livet! Till och med sonen på hemmaplan frågade nyfiket häromdagen vad en Mac kostar. Framsteg och utveckling! Hopp om pågen!

Läs mer på MacWorlds hemsida!



Think different



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0