Personlighetstest

Att beskriva sig själv som person borde man lämna över till någon annan eller låta något psykologiskt test få avgöra. Nu är inte mitt förtroende så stort för dylika test, men det är lite intressant att låta göra dem. De visar så klart inte hela mig, men helt klart en del av sanningen.

I följande s k Luchertest är jag inte direkt till min fördel och jag förstår inte till alla delar vad den egentligen säger. Den gjordes i sällskap med goda vänner som då arbetade inom den privata managementvärlden. Det andra testet, RONS, var mycket mindre omfattande och genomfördes under en rekryterande utbildning till skolledare, och har alltså fokus på vilken ledartyp man är.

Det tredje och senaste, Myers-Briggs Type Indicator MBTI, gjorde jag under en av Lunds kommun anordnad ledarutveckling för mellanchefer, våren 2007.

Klicka på bilderna nedan och läs hur jag fungerar som ledare!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0