Födelsedagspresenten klar

Läste i Sydsvenskan en artikel om äldres motvilja mot att använda internet. Min mamma är en av de 1,3 miljoner svenskar över femtio som inte använder datorer och internet.

Jag har själv rätt länge försökt att övertyga min nu 77-åriga mamma om att internet antagligen skulle vara ett riktigt lyft för hennes vardag. Noll intresse tillbaka; "ingenting för mig", "jag klarar mig ändå" och "man kan inte lära gamla hundar att sitta" har jag hört vid ett flertal tillfällen. Jag har erbjudit mig att skaffa dator, installera den, fixa med lämplig mjukvara, agera nödvändig support och att lägga precis så många timmar som behövs för att hon skulle lära sig de mest elementära greppen för att kommunicera via nätet, med e-mail och andra webbaserade lösningar. 

Här är det dags att överge talets övertygelse (som uppenbarligen inte fungerat särskilt bra) och gå till handling; just löst en av årets klurigaste uppgifter; vad ska vi ge mamma i födelsedagspresent?

Jepp, så får det bli .... 



Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

hahahahaha, kul.

Min mamma har både facebook och en blogg.. det du!

2011-03-30 @ 21:55:41
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Ulf Tornberg

Lyllo .... Men så är du ju också ovanligt it-kompetent ;-)

2011-03-30 @ 23:40:09
Postat av: Lasse

Hoppas att du lyckas! Jag tackar för tipset! Min mamma säger exakt samma sak.

2011-03-31 @ 11:35:08
URL: http://johnssonstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0